понедельник, 22 апреля 2013 г.

Сучасні комп’ютери та їх застосування. Ознайомлення з “мишею”.


Тема. Сучасні комп’ютери та їх застосування. Ознайомлення з “мишею”.
Мета. Закріпити правила поведінки і безпеки життєдіяльності в комп’ютерному класі. Ознайомити дітей зі сферами застосування сучасних комп’ютерів. Формувати навички роботи з мишею (наведення вказівника, вибір об’єктів клацанням лівої та правої кнопок). Розвивати увагу, пам’ять, розумові операції. Стимулювати бажання учнів оволодівати комп’ютерною грамотою.
Тип уроку: комбінований урок.
Матеріали до уроку: підручники, робочі зошити, ілюстративний матеріал про використання комп’ютера, комп’ютерна програма «Стрільці по яблуках» з програмного продукту «Сходинки до інформатики Плюс».
Хід  уроку
I. Організаційна частина (1хв)
В нас робота є цікава,
Попрацюємо на славу!
Взнаєм, що комп’ютер може,
Як в житті нам допоможе.
II. Перевірка домашнього завдання (2–3 хв)
 Завдання з рубрики «Для розумників і розумниць» підручника (с. 5).
Тут заховалася цифра 9. Знайди хоча б 15 схованок.
-    Хто скільки схованок знайшов для цифри 9? (Відповіді учнів).
-    Назви ім’я та прізвище кожної з дівчаток, якщо відомо, що Іринка і Олеся навчаються в одному класі. Їхні прізвища Василькова та Курочкіна, а Іринка вища за Василькову.
Відповідь: Іринка Курочкіна та Олеся Василькова.
ІІІ. Розвивальні завдання (6–8 хв)
1. Виконання завдань у робочому зошиті. 
- “Впиши слово у ромб” (урок 2, завдання 2).
Відповідь. У ромб слід вписати слово “ДАР”.
-      “Скільки кубиків?” (урок 2, завдання 3).


Відповідь: 13; 10; 13 кубиків.
2. Усна колективна робота.
Вчитель відкриває написані на дошці ряди чисел.
-       Знайдіть закономірність, за якою побудований кожний ряд. Який із цих рядів не схожий на два інші?
1) 22, 25, 28, 31, 34;
2) 21, 24, 27, 30, 33;
3) 23, 24, 25, 26, 27. 
Відповідь: числа третього ряду відрізняються одне від одного на 1, а першого і другого – на 3.
IV. Робота над темою уроку (8–10 хв)
1.     Опрацювання статті підручника “Що може комп’ютер?” (с. 6).
 Читання тексту вчителем. Вибіркове читання учнями. Бесіда за змістом прочитаного:
-       Куди Ганнуся і Мудрунчик повели Елзіка?
-       Що його зацікавило?
-       Для чого використовують комп’ютер у супермаркеті?
-       А у залізничних та авіакасах?
-       Чи допомагають комп’ютери у роботі інженерів?
-       Що найбільше сподобалось Елзікові під час екскурсії?
-       Яку назву ви дали б цій історії?
1.     Проблемне запитання “Які речі може замінити комп’ютер?”. Колективне обговорення на матеріалі домашнього завдання (робочий зошит, урок 1, завдання 1).
- Які із цих речей комп’ютер здатний замінити? З’єднай їх зображення з овалом у центрі. Поясни свій вибір.
V. Фізкультхвилинка (1–2 хв)
 Діти виконують дії, про які йдеться у віршику:
Працювали ми, трудились
Так, що трішки вже й стомились.
Встаньмо, руки догори,
Помахали –  раз, два, три.
Вліво, вправо нахилились,
На сусіда подивились,
Одне одному всміхнулись,
Кругом себе повернулись.
Все в порядку?
Потягайтесь і за парти повертайтесь.
VI. Робота за комп’ютером (13–15 хв)
1. Повторення правил безпечної поведінки. Гра “Так чи ні?”.
-       Роботу з комп’ютером починай, не чекаючи дозволу вчителя. (Ні).
-       Стіл завжди тримай у чистоті. (Так).
-       Якщо зголоднів, їж і пий за комп’ютерним столом. (Ні).
-       Екран витирай лише сухою серветкою. (Так).
-       Сміливо берися за розетки і всілякі проводи. (Ні).
-       Утомився? Поклади руки на клавіатуру і відпочинь. (Ні).
-       З комп’ютером працюй лише чистими рука­ми. (Так).
-       Щоб краще бачити, нахиляйся близько-близько до монітора. (Ні).
Інструктаж учителя. Ознайомлення з мані­пулятором “миша”.
Вчитель: Сьогодні ми навчимося користуватися комп’ютерною мишею та допоможемо веселим ско­морохам зібрати яблука. Яблука ростуть високо, а тому дістати їх можна тільки влучним пострілом з лука. Керуємо стрільцями за допомогою миші. Долоня правої руки лежить на миші: вказівний па­лець на лівій кнопці, а середній на правій. Коли ви пересуваєте мишу по килимку, по екрану рухаєть­ся стрілка-вказівник, якою ви й прицілюєтесь у яблуко. Клацнувши вказівним пальцем ліву кнопку миші, подаєте стрільцю команду зробити постріл.
Вчитель розповідає та демонструє, як правиль­но тримати руку на миші, як користуватися цим пристроєм.
2. Робота учнів з комп’ютерною програмою «Стрільці по яблуках».
Етап 1. На екрані лише один стрілець із жовти­ми стрілами, який стоїть зліва. Яблука на дереві жовтого кольору.
Учитель уважно спостерігає за роботою кожно­го з учнів, за тим, як лежить його рука на маніпу­ляторі, виправляє та допомагає.
Рекомендації для вчителя. Кількість яблук на дереві на першому та другому етапах – 18, на третьому етапі –  24. Вчитель може в будь-який момент перейти до іншого етапу, натиснувши на клавіатурі клавішу з цифрою “1”, “2” або “3”, відповідно до номера етапу. Цим варто скористатись, якщо дехто з учнів не встиг завершити завдання одного з етапів гри і треба перейти до іншого етапу.
Клавіша Пропуск використовується, щоб розпочати роботу програми, а також, щоб перерва­ти певний етап гри та розпочати його знову.
Після пострілу слід дочекатися, доки стрілець при­готується і тільки тоді робити наступний постріл, клацаючи однією з кнопок миші.
Якщо учень «загубив» вказівник миші, не може знайти його на екрані, порадьте йому простежити за напрямком, в якому прицілюється стрілець (або зна­йти перетин цих напрямків, якщо стрільців двоє).
На третьому етапі, коли на дереві є яблука обох кольорів, зверніть увагу учнів на ланцюжок мірку­вань: жовте яблуко — жовті стріли — лівий стрілець – ліва кнопка миші.
3. Релаксація.
Вправа 1. Повільні рухи очима вправо–вліво, вгору–вниз (4–5 разів).
Вправа 2. Посидіти із заплющеними очима, рахуючи до 30.
4. Продовження роботи з комп’ютерною програмою (6 хв).
Етап 2. Використання правої кнопки миші. яблука на дереві червоні. з’являється другий стрі­лець із червоними стрілами. Він стріляє по черво­них яблуках. Лівий стрілець у цей час відпочиває.
— Тепер попрацюємо середнім пальчиком, який лежить на правій кнопці миші. Ця кнопка зараз буде керувати стрільцем з червоними стрілами, який стоїть справа.
Учні опрацьовують навички наведення вказівни­ка та вибору об’єктів клацанням правої кнопки миші. Учитель за потреби допомагає.
Етап 3. Використання лівої та правої кнопок миші. Обидва стрільці активні, яблука на дереві і жовті, й червоні.
— А зараз користуємося двома кнопками миші по черзі. Ліва кнопка керує стрільцем, який зліва, а права — тим, що справа. Лівий стрілець здатний влучити тільки у жовті яблука, а правий — тільки у червоні.
VII. Підсумок уроку (1–2 хв)
Запитання для підсумкової бесіди.
-       Що сподобалося на сьогоднішньому уроці?
-       Що може робити комп’ютер?
-       Людям яких професій він потрібен у роботі?
-       Чим ми навчилися сьогодні користуватись?
-       Що можна робити за допомогою миші?
-       Хто сьогодні був найвлучнішим стрілком? Хто жодного разу не схибив?
-       Кому вдалося збити найбільшу кількість яблук?
VIII. Домашнє завдання (1–2 хв)
 1. Виконати завдання рубрики «Для розумників і розумниць» (підручник, с. 7).
  2. Виконати завдання 1 у робочому зошиті (урок 2).






1 комментарий:

  1. Конспект уроку для 2 класу. Вибачте, що не зазначила в самому конспекті:)

    ОтветитьУдалить